La canción del mes

  • iedereen (publiek zichtbaar)

canciones

Liedjes en/of songteksten zijn altijd al een welkome aanvulling geweest op het lesmateriaal.

In dit digitale tijdperk is het alleen maar makkelijker geworden om muziek en de bijbehorende teksten de les in te halen.

Collega's hebben de onderstaande ideeën ter publicatie in de nieuwsbrieven aangedragen. Nieuwe aanvullingen blijven natuurlijk altijd gewenst.

 

LISTADO DE CANCIONES

 

La canción del mes Ideeën voor het gebruik van muziek in de les, aangedragen door collega's.
Miriam: HUECCO - Pa’ mi guerrera (zoveel mogelijk landen -en stedennamen opschrijven) Wendy: La oreja de van Gogh - Pop  (techniek van het gebruiken van andere talen te demonstreren aangezien het veel woorden bevat die ze kunnen afleiden) Wendy: David Bisbal en Rosa - Vivir lo nuestro (bijvoeglijk naamwoord) Wendy: Efecto mariposa - 1994 (verleden tijd) Wendy: la oreja de van gogh - Un mundo mejor (plaatjes = inhoud: http://www.youtube.com/watch?v=VmqyDLf10Rg) Lieve: Miliki - verjaarsdagsliedje: http://www.youtube.com/watch?v=-0HZXCfHIv0 Doris: Juan Luis Guerra y Enrique Iglesias - Cuando me enamoro.  verhaal speelt zich in een school. Doel van de opdracht: Om de leerlingen die voor de eerste dag Spaans les krijgen te motiveren met een eenvoudige opdracht  1.       Kijken wij naar het liedje 2.       Bespreken wij waar er over gaat 3.        Tekst in stukjes die ze tijdens de tweede keer luisteren in de correcte volgorde moeten plaatsen Adrie: Don Omar - Danza Kuduro (Toe te passen als enegizer of motivator) Marianne: Ana Gabriel - Aquí estoy (tekst verdeeld in stukjes, op goede volgorde leggen) Laurine: Canción de Pipi Calzaslargas (gatentekst + futuro próximo) Margje: De jeugd van tegenwoordig - Let get spanish Margje: Pete Philly - Traveller (voorbeeld hoe Spaans zich vermengd met engelstalige hiphop) Margje: Nina Pastori - Cai` (flamenco - culturele achtergrond) Marije: Calle 13 en Café Tacuba – No hay nadie como tú (Bij Caminos 1 Ud 2+3)
  <!-- Externe link -->